Alla inlägg under juli 2009

Av Elisabeth - 9 juli 2009 20:32

Usch så jobbigt! Jag hade skrivit ett långt inlägg (för att vara jag) och var nästan färdig att publicera det när jag råkade komma åt den där touchgrejen på min lap-top...och allt försvann.


Aja, jag ligger och är sunkig i min säng. Äter chips, dricker imperialism, läser aftonbladet (pappersversionen!), lyssnar på Bob Seger (som spotify trodde att jag skulle gilla) och ska snart börja redigera en serie. 


Igår sökte jag fyra jobb. Jag måste ju göra någonting för att ta mig vidare nu. Så fort jag skrivit klart här så ska jag redigera en serie och skicka iväg den till ett par tidningar. Förhoppningsvis svarar de i alla fall. 


Men nu undrar ni nog vad jag menade med rubriken. Jo, jag hade introduktion med en tjugo år äldre kvinna på min arbetsplats idag. Hon hade förlorat sitt jobb på Domus-restaurangen här i Luleå när dom lade ner för några år sedan. Nu har hon läst in gymnasiebehörighet, tagit körkort och läst till arbetsledare på universitetet. Men hon har mycket tid bakom sig inom vården ochmycket erfarenhet.

När vi då idag satt och tog en kopp kaffe mellan all information och alla arbetsmoment så säger hon plötsligt, med ett innerligt och vänligt allvar: "Jag har jobbat med många unga tidigareoch jag måste säga att Du Är Duktig, riktigt Duktig." Jag blev så glad. Som personlig assistent så är det fruktansvärt ensamt (det är en av anledningarna till att jag söker annat). Man får mycket sällan, om någonsin, någon form av feedback på det man gör. Ingen bekräftelse, ingenting. Man tragglar på i sina gamla fotspår och tänker förhoppningsvis att: "Ja, han/hon verkar ju i alla fall må bra." när man lämnar kunden på eftermiddagen. Och definitivt finns det folk som kan leva på det, som kan finna tilfredställelse bara i att säga till sig själv att: "Jag gör ett bra jobb." Men jag är inte en av dem. Jag behöver feedback, samtal och diskussioner. Jag behöver någon som säger att det jag gör är bra och ger tips om hur jag kan göra det ännu bättre. Dessutom behöver jag vara kreativ, springa lite utanför ramarna och att jobba som Pers. Ass. innebär ju att upprätthålla ramarna. Få grunden i en människas liv, hygien, städning, matlagning, att fungera trots att personens kropp och kanske även hjärna sviker. Och då passar det inte riktigt att tänja på gränser och spränga barriärer. 


Nej nu ska här redigeras serier! 

Puss på er!

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards