Alla inlägg under oktober 2009

Av Elisabeth - 4 oktober 2009 00:00

Dessa ansikten har jag jobbat en del med men de känns inte riktigt klara. Det  första (vänstra) dök upp under sommaren och det högra dök upp här om veckan. Det tredje dök upp i målningen i mitt förra inlägg, men det finns en markant skillnad mellan de här två ansiktena och det i målningen; det ser inte lika dömande och kritiskt ut.

Det är på något sätt väldigt skönt och befriande att rita de här kritikerna, de blir lite mer hanterbara på det viset.

 

Idag har jag, förutom att skriva detta eminenta blogginlägg, hunnit med att vara bakis, gå på dramaten och träffa Jenny G.


Tillägg: Dessutom har jag inhandlat mitt alldeles egna exemplar av Zelda av Lina Neidestam. Men den kommer först i slutet av nästa vecka.. :(

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards