Alla inlägg under januari 2010

Av Elisabeth - 13 januari 2010 15:01

Hej hej.

Idag har jag en alldeles utomordentligt lugn och trevlig dag. Har kollat in hur mycket litteraturen till Etnologin kummer att kosta och det blir ganska så många hundralappar det. Huvva!

Nåja, jag råkade snubbla över den här hemsidan med väldigt intressanta, vackra och tankeväckande serier. Intressant metod att använda fotografier på det sättet måste jag säga.

Nu ska jag röja lite snabbt i mitt rum eftersom Oskar och Henrik ska komma hit i afton och pyssla lite tillsammans med mig. :)

Av Elisabeth - 9 januari 2010 13:30

Sådär ja, nu har jag sovit alldeles för länge igen. Anledningen till det är att jag tycker att det är så förbannat skönt att sitta uppe riktigt sent på nätterna, speciellt när det finns något sånt där som man verkligen borde göra: som att plugga. Det är nämligen såhär att det finns en speciell tidpunkt (i mitt huvud i alla fall) då det blivit alldeles för sent för att göra allt det där man borde och när den tiden är passerad så kan jag helt  utan dåligt samvete ägna mig åt det jag sitter och drömmer om att göra när jag gör det jag borde. Ok, helt rent är inte mitt samvete eftersom jag vet att när klockan närmat sig 03.00 så blir konsekvensen av det hela att jag sover bort hela förmiddagen dagen därpå vilket gnager lite i bakhuvudet, men den lilla detaljen går utmärkt att bortse ifrån.


Det jag gjorde inatt var alltså som vanligt att klicka mig runt på wiki och läsa om olika filosofer, konstnärer, musiker, etc, etc, återigen plöja mig igenom Liv Strömquists "100% fett" ålandes av igenkänningsskrattattacker samt att rita denna heta hunk.


 

Jag gillar honom. Men jag tror att han behöver mer bakgrund än den där horisontlinjen, eller kanske inte..

Av Elisabeth - 7 januari 2010 23:44

 

Såhär glad var jag när jag hade öppnat paketet från Josefin Svenske på julafton. Det innehöll (precis som jag förmodade) alla Polly Dartons fanzines. Dessa slukade jag fort som attan medan resten av familjen tittade på såna där småtragiskt dåliga filmer som de bara sänder på julafton men som man blir väldigt avslappnad av. Tack till Hanna Petersson, Josefin Svenske, Hillevi Rindström och Lina Neidestam! Självklart fick jag en massa andra saker så som väldigt många strumpor och kökshanddukar, en mysdress i plysch och ett par dansskor (som jag visserligen köpt i förväg). Ett par julklappar som blivit lite försenade damp ner i brevlådan några dagar efter julafton, det var boken "Drift" av Liv Strömqvist och Jan Bielecki och boken "Pärlor och patroner" av Loka Kanarp. Dessa två slank också ner med en hiskelig fart. Jag försöker alltid att hålla mig ett tag men det går banne mig inte när man har att göra med sådana genier som dessa svenska serieskapare. Ni måste bli sämre så att jag kan njuta av er längre tid!

Mitt påbörjade svenska seriebibliotek är således utökat med mer än det dubbla mot för hur stort (eller litet) det var tidigare och strumplådan fylld av lite helare innehåll. 

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards