Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Poesi i serieformat.

Av Elisabeth - 13 januari 2010 15:01

Hej hej.

Idag har jag en alldeles utomordentligt lugn och trevlig dag. Har kollat in hur mycket litteraturen till Etnologin kummer att kosta och det blir ganska så många hundralappar det. Huvva!

Nåja, jag råkade snubbla över den här hemsidan med väldigt intressanta, vackra och tankeväckande serier. Intressant metod att använda fotografier på det sättet måste jag säga.

Nu ska jag röja lite snabbt i mitt rum eftersom Oskar och Henrik ska komma hit i afton och pyssla lite tillsammans med mig. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - 13 september 2015 21:41


År 2012 ritade jag den här illustrationen åt Röd Press. Den skulle illustrera någonting konstigt och abstrakt, ett regelverk som tvingade flyktingar att söka asyl i det första EU-land de kom till.        Ja, artikeln skulle handla om Dublinf...

Av Elisabeth - 24 april 2012 00:08

Egentligen är jag ju student. Läser till lärare för förskoleklass till år 3, dvs de första fyra åren i skolan, på Luleå Tekniska Universitet. Men just nu upptar ritandet, scannandet och kopierandet alla mina tankar och jag tänker lite som så att om d...

Av Elisabeth - 22 april 2012 12:05

    Ja, jag kommer att finnas på plats under Stockholms Internationella Seriefestival. För första gången ska jag blotta mitt serieskapande för allmänheten och serie-eliten. Gissa om jag är nervös! Den senaste tiden har jag filat på ett fanzine...

Av Elisabeth - 31 oktober 2011 19:58

Här är ett par bilder jag ritade i djupaste tentaångesten. Tror dock att tentorna gick bra trots ritpausen. ;) Bilderna är tagna med mobilen, därav den kassa kvallan. Men själva andemeningen kommer väl fram ändå.        ...

Av Elisabeth - 27 oktober 2011 09:48

Nu är den här recensionen ute i Röd Press så då måste jag ju publicera den här på bloggen också.    ”Serier mot rasism” – en tuschfläckig näve i nyllet på rasisterna   ”Serier mot rasism” är ett projekt som drogs...

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards