Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Elisabeth - 13 maj 2009 12:54

När man har tråkigt på kvällarna tillsammans med sina korridorare så kan det födas helt underbara karaktärer så idag har jag den stora äran att presentera er för Lök-Raggaren! *tadaa*

Lök-Raggaren är precis allt den så stela men ack så älskade mansrollen säger att en man ska vara. Han är mest av allt intresserad av bilar, brudar och bärs (de tre stora 'B'). Gärna i kombination. Han är macho, pumpar i gymmet när han inte mekar med bilen och är alltid villig att hjälpa tjejer med allt sånt som män rent genetiskt är mycket bättre på, som att sätta in kontakter i uttag och slänga in sladdar i apparater. Han tar för givet att tjejerna på jobbet diskar hans kaffekopp efter rasten och brukar mer ofta än sällan hugga tag i deras idéer på mötena och kalla dem för sina egna.

Ja sådan är vår Lök-Raggare, och vi älskar honom för det. (Lägg gärna märke till den seriösa ironin i ovanstående text. Tack.)


Lök-Raggaren var dessutom helt fantastiskt rolig att göra. Han växte fram under en uttråkad kväll hemma i korridoren och är den andra "serien" jag försöker mig på att färglägga i datorn. Det är faktiskt fantastiskt roligt att göra sånt så det kommer jag nog fortsätta med. Men ni får se både den färglagda och den svartvita. Mest för att jag vill visa upp processen eftersom jag själv tycker att den är så intressant.


Sen måste jag passa på att gratulera staten New York som tydligen röstade igenom en lag som tillåter gay-par att viga sig med en övervägande majoritet på Ja-sidan. Detta placerar även New York som den sjätte delstaten att tillåta homosexuella vigslar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards