Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Idag blir det akvereller

Av Elisabeth - 15 maj 2009 16:03

Jag är jättehungrig så jag ska försöka fatta mig kort.


Idag lägger jag upp en akvarell som jag gjorde för ett ganska bra tag sedan. Jag gillar bakgrunden så mycket så jag klippte ut den och den ser faktiskt helt annorlunda ut då.


Henrik har hjälpt mig att fota mina ler-krokier idag och så fort jag har haft tid att redigera de bilderna så kommer kanske någon enstaka upp här.


Hittade också ett underbart och älskvärt konstprojekt i Berlin som heter Papergirl-Berlin. Jag slänger in adressen bland mina länkar så att ni kan kolla in den sidan. As-grym idé i alla fall, och jag blir sugen att delta, kanske med min stickade tavla.


Har gjort klart sammanställningen om vykortet och Roll-Upen jag gjorde till skolan också. Fullt upp, fullt upp.. Men jag har märkt att jag jobbar bäst när jag har något annat projekt att växla till när jag tröttnar på det ena. Så jag har gjärna en fem-sex stycken projekt igång samtidigt. Men nu ska jag hem och rosta bröd åt min hungriga mage och kanske kolla något avsnitt "In treatment" som jag kanske skriver mer om någon annan gång.. Eller inte.. Det beror på vad jag känner för.


 
 
Ingen bild

mamma

15 maj 2009 23:12

Vilken härlig bild du gjort! Jag ska kolla i papergirl också. mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - 13 september 2015 21:41


År 2012 ritade jag den här illustrationen åt Röd Press. Den skulle illustrera någonting konstigt och abstrakt, ett regelverk som tvingade flyktingar att söka asyl i det första EU-land de kom till.        Ja, artikeln skulle handla om Dublinf...

Av Elisabeth - 24 april 2012 00:08

Egentligen är jag ju student. Läser till lärare för förskoleklass till år 3, dvs de första fyra åren i skolan, på Luleå Tekniska Universitet. Men just nu upptar ritandet, scannandet och kopierandet alla mina tankar och jag tänker lite som så att om d...

Av Elisabeth - 22 april 2012 12:05

    Ja, jag kommer att finnas på plats under Stockholms Internationella Seriefestival. För första gången ska jag blotta mitt serieskapande för allmänheten och serie-eliten. Gissa om jag är nervös! Den senaste tiden har jag filat på ett fanzine...

Av Elisabeth - 31 oktober 2011 19:58

Här är ett par bilder jag ritade i djupaste tentaångesten. Tror dock att tentorna gick bra trots ritpausen. ;) Bilderna är tagna med mobilen, därav den kassa kvallan. Men själva andemeningen kommer väl fram ändå.        ...

Av Elisabeth - 27 oktober 2011 09:48

Nu är den här recensionen ute i Röd Press så då måste jag ju publicera den här på bloggen också.    ”Serier mot rasism” – en tuschfläckig näve i nyllet på rasisterna   ”Serier mot rasism” är ett projekt som drogs...

Presentation

Omröstning

Jag vill veta vad det är för människor som intresserar sig för vad jag gör (d.v.s råkar snubbla in på bloggen). Så, hur definierar du dig själv?
 Excentrisk konstnär och galen visionär
 Helt vanlig grabb/tjej
 Tant/farbror
 Akademiker
 Hemmafru/hemmaman
 Uttråkad och desperat
 Målinriktad hantverkare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards